Waar ik niet was toegekomen aan het plaatsen van de fotootjes van het klussen donderdagavond, heb ik hier in de nachtdienst PLENTY tijd om, naast het bladeren in de handleiding van mijn nieuwe NOKIA6680 (leuk ding, klik HIER maar), dat nu wel even te doen.
Hoezo, moet je niet werken dan??
Tja, maar werken is nogal een ruim definïeerbaar begrip, zeker bij het soort werk wat ík doe en om 03.25 wakker gebeld, om 03.35 beneden (op zich voor mij al knap, normaal blijf ik nog 15 minuten liggen.. :) .. ) 2 bakkies automaten-cappucino (NOT) en 40 vliegplannetjes verwerkt, is dit voorlopig al even werk zat voor een nachtdienst!! Het valt allemaal BEST mee hier in de nachtdienst, behalve als er geen lakens meer zijn voor je logeerbedje, maar wél een overschot aan kussenslopen..... Alsof ik een WC bij een tankstation bedekte met velletjes WC-papier, zó drappeerde ik het nodige aan kussenslopen op het matras, je wilt tenslotte wel een béétje fris slapen of niet dan?! Morgen neem ik mijn eigen beddegoed wel mee Gromppff Knarrrrssss GRrRrRrRr.... Op het werk slaap je trouwens niet hè, je koppelt meerdere rustpauzes aan elkaar, dát je het maar even weet !! ;)
Affijn!! Waar waren we gebleven?? Owjaa, de belevenissen van een impossant klusmiddagje en -avondje waarbij we, na de constatering van de nodige rotte plekken in de bodem, ons geconcentreert hebben op het oplossen van DAT probleem als eerste vóór we verder gaan met de To-Do-List aan de ambu. Gelukkig zitten alle rotte plekken op en in "los plaatwerk" wat zoveel inhoudt dat er geen dragende of belangrijke delen geïnfecteerd zijn. Ook al zal het hier en daar lastig worden het plaatwerk te vervangen in de kleine hoekjes, het is bij de meeste plekkies een geval van uitslijpen en nieuw inlassen! Ow Happy days!!
Een klein beeldverslag van een plezante donderdag met de boyz:
Hoe demonteer je een houten kast? Met een zaag? Neen, driewerf Neen: Hamertje Tik door Michael is het goede antwoord:
Een stevig gaatje aan de schuifdeur-instapzijde werd door Robby met de plasma-brander (moest ik me ook laten vertellen) vakkundig uitgesneden om later daarna een nieuw plaatje erin te zetten. GEWELDIG hoe mijn neven mij helpen (zelf enthousiast over de ambu) en dat er zoveel technisch materiaal EN kennis bij hen aanwezig is!! Ik daarentegen ben zo technisch als een schroevendraaier ;)
Chevrolet, je zou toch denken, KLINKT Amerikaans, ZAL het ook wel in Amerika gemaakt zijn.
Welnee joh, kiekt 'oe moar!! Gevonden onder het vuil achterin.... of zou alléén het plaatwerk hiervandaan komen!!
Nou, dat van die schroevedraaier hierboven was niet helemáál waar natuurlijk, maar zonder technische scholing of achtergrond moet je al doende leren, of niet dan? Met behulp van een M3-borstel (tja.. ik verzin het ook niet) in de boormachine verwijder ik hier rondom een rotte plek de verflaag om zodoende te kunnen zien waar straks het plaatwerk uitgesneden kan worden. Kijk eens naar AL die kleine verfdeeltjes vastgelegd door het CoolPix3200 digitale foto-apparaat!
Er zijn verschillende manieren om te lassen, blijkt ;) Het meest welbekende staaf-lassen of electrode-lassen is voor veel doeleinden geschikt, maar níet voor het aan elkaar lassen van RVS of zonder grote "lassen" iets te hechten. Hiervoor is TIG-lassen wél enorm geschikt, dit is de meest hete vorm van lassen, zó heet dat er eigenlijk niet eens vulmiddel nodig is om iets te hechten, het "smelt" het eigen materiaal zodat het in elkaar vloeit, zelfs roestvrij staal (RVS). Een klein staafje RVS om, daar waar door de hitte gaten vallen, dient als vulmateriaal. Het puntje voorin het laspistool is van wolfram gemaakt, een metaal wat de meeste hitte kan "verdragen" Nét voor de echte vonken en het meest felle witte licht dit plaatje geschoten.
Zo A-technisch als de pest, maar een snelle leerling!!! Zien is snappen, snappen is uitvoeren, en zie hier, the FOPNEUS himself aan de slag met het TIG-pistool. Knetter de Knetter, leuk werk!!
Intussen werk ik weer even 44 vliegplannetjes weg in het systeem, momentje hoor! :)
Zo, was ik weer !! Mét nog een bakje automaten-cappucino.... het mág de naam niet hebben eigenlijk, maar goed, het is warm, smaakt als koffie en werkt blijkbaar...
Een variëteit aan technische werkzaamheden pik ik toch al redelijk snel op, wederom hier weer met de M3 borstel aan de slag aan de achterzijde van het voertuig, een laagje roest wegwerken INCLUSIEF het mondmasker op. Nee, het doet me verder NIETS dit op de mond te hebben voor die vuil-denkers onder U :P GEINTJE..... kom op zeg, kronkeltje om kwart voor 5 mag best ;)
Het inmiddels netjes opgepoetste en gereinigde oppervlak rondom één van de grootste en slechtste plekken in het metaal hier op de plaat... luid en duidelijk dat hier ook een nieuw stukje in moet! Het meet zo rond de 40 centimeter in een dunne strook.
En hier zien we ons model Robby, Robby draagt een zacht-oranje overall die in alle werkomstandigheden prettig zit. Het materiaal is van een beschermende katoensoort en Robby kan zich vrij en vrolijk bewegen, zie eens hoe soepel het hem om de benen valt????
En voor de mannen onder ons ;) met de slijptol wordt het stukje op de vorige foto vakkundig langs de randje uitgeslepen daar waar ikzelf het al eerder "zichtvrij"gemaakt had.
Tot zover deze beeld-bijdrage!
Met City-Fm op de radio zitten we hier met zijn tweetjes een beetje mee te zingen met Classic Rock nummers, net 5 uur geweest op de klokken en we hebben al lol in het werk!! Het ís me wat ;) vanavond nachtdienst nummer 2, dan vertellen we wat over de LAPD, afgesproken??
Nou, slaap nog lekker een paar uurtjes zou ik zeggen, ik ga over anderhalf uur weer naar huis toe en kruip ik lekker tegen mijn meissie aan, lekker (weer) slapies doen!
Tot vannacht!!
13 februari 2006
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten