Wellicht dat de luchtvaart-lezers het zich nog herinneren, de radiofrequentie voor Amsterdam Radar sector Noord is jarenlang de 129.300mHz geweest tot een goeie twee-en-half(?) jaar terug toen we wegens het altijd slechte bereik, de halfgare ontvangst en het vreselijke gestoor daar de 134.375 voor in de plaats kregen.
Welk een verrassing was het dan ook dat de Duitse collega's een anderhalf jaartje geleden ineens onze oude 129.3 in gebruik namen op de Bottrop Sector (het verkeersleidingsgebied wat boven het naderingsgebied van Düsseldorf ligt) toen daar de nodige sectoren werden her-ingericht. Inmiddels is die BOT sector al een tijdje samengegaan met de Düsseldorf arrival sectoren, maar de 129.3 bleef daar in gebruik.
Affijn, een deel van de routine van de collegae alhier die tegen de piloten babbelen is kisten, uit het koppie, over te zetten op de juiste frequentie bij de buren-verkeersleiders.
Toen vanmorgen ineens een kist terugkwam op onze frequentie dat er geen Duitser op de 129.3 antwoordde bleek ineens dat onze Oosterburen die oude stoorfrequentie van ons óók gedumpt hadden. Zomaar? Nou, op een miniem mededelingkje na ergens op een stukkie papier kennelijk, want niemand was echt op de hoogte behalve ons info-TVtje.
Behálve de frequentie hebben we ze zeker ook de bijbehorende storing meegeleverd toen ze de 129.3 kregen ;)
Voor de collega's hier de komende tijd dus even wennen aan de nieuwe radiofrequentie bij de Duitsers rechtsonder (voor de intimi, het is nu 133.775 geworden.......)
Pauze afgelopen, back to work!
Tschüss.....
28 januari 2005
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten